Volt egy tréningrésztvevőm decemberben, aki úgy jött be egy két napos képzésre, hogy ő egy dolgot szeretne tanulni. És ha tényleg be tud építeni egyetlen dolgot a működésébe, akkor ez egy jó képzés lesz.
Elámultam. Majd sokat gondolkoztam rajta. Ennyi? Tizenhat óra közös agyragyúrás után egyetlen dolog?
Aztán felidéztem, hogy amikor annó én jártam ilyen képzésekre, még ennyi elvárásom sem volt.
Viszont ránézve egy-egy kimenő számlára, erősnek találom hogy kb találomra költenek a vásárlóim.
Beszéltünk ugye arról, hogy mit lehet tenni azért, hogy egy képzés jobban beépüljön, és a beépülést mérni is lehessen.
Így aztán esettanulmány.
Fogyunk csinálni egy két napos képzést, ami nem egyszer kettő, hanem kétszer egy nap. Előtte, közben és utána célszoftverrel fogjuk a beépülést támogatni. Emellett pedig a fejlesztendő kompetenciákat egy 360 fokos értékeléssel lemérjük a folyamat előtt egy hónappal, és utána hárommal.
Tehát a tervezett folyamat úgy fog kinézni, hogy
- kompetencia mérés
- elektronikus felületen előkészítés
- első képzési nap
- elektronikus felületen átvezetés
- második képzési nap
- elektronikus felületen utókövetés
- kompetencia mérés
Most a tervezés/előkészület részénél járunk. Izgi. Nyilván macera, plusz idő, plusz ráfordítás...de mennyivel megnyugtatóbb lesz - ha lesz - amikor a tréningek hozzáadott értékét lehet majd látni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése