2016. október 15., szombat

Y és a metakommunikációs szimbólumhasználat

Ha még nem meséltem volna, nappalisokat tanítok a BGE-n, másodév, kkv szakirány.
Fiatalok, nyitottak, és nem annyira fogják magukat vissza, ha arról kell nyilatkozni, mi a véleményük. (meghát az Y generáció egyébként is hot topic)

Most szerdán futottunk alá annak, hogy hogyan is van az, hogy milyen szimbólumokat használnak ők kommunikációra, meg milyet nem.

Onnan indult a beszélgetés, hogy nekik már egészen mást jelent a megjelenés. Amikor én az ő korukban - ezt még leírni is rettenet - akkor az üzleti megjelenés még öltönyt, nyakkendőt, cipőt, táskát, ilyeneket jelentett.
Ezeknek a gyerekeknek viszont nem sok mindent mond, hogy milyen nyakkendő van rajtam. Sőt. Az első dolga úgyis az, hogy rámkattint a világhálón, megnéz a LinkedIN-en, és gyorsan megnézi, hogy a cégem mennyit forgalmazott tavaly. A világ hirtelen áttetsző üvegből lett. Mark Zuckerbergnek sem a szürke pólója adja a narratívát.

Cserében azt sem tudnám elmondani, hogy nem használnak szimbólumokat státuszkommunikációhoz, hiszen egy jól szabott iPhone azért megadja a mondandóm súlyát.



Remélem erről lesz kutatás! Most olvastam, hogy ERSTE banknál feloldották az öltöny-nyakkendő protokolt.


O tempora, o mores!:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése